Monday 26 November 2012

Duit yang banyak

Assalamualaikum....
Duit?
Duit siapa yang xnak,semua orang nak.
contohnya laa . . .
Duit PT yang baru masuk baru-baru ni.
Semuanya seyum tak terhingga.
Aku akui aku sebagai student, bila dapat ja duit yang banyak mesti nak habiskan saja.
Dapat jaa duit xdanya nak disimpan mesti nak diboroskan.
Baju baru kasut baru  and yang lain pown baru laa..
Awek??baru x??Ntahlaa...
Orang kata kalau ada duit banyak, awek pon ramai.waa...seronoknya.
hahaha..aku??duit x banyak..sebab tu xda awek.hahaha.
aku pernah habiskan duit yang jumlahnya sangat banyak bagi diri aku dalam masa satu hari.
Hampa ingat awek2 jaa pandai shopping..
Itu dulu..dapat duit kerja nak perabes ja.
Tapi bab makan...
Aku x kisah kalau nak aku belanja pon boleh.
Makan mahal pon xkesah.
*KALAU NAK MAKAN JANGAN DOK BERKIRA SANGATLAA*
TokWan aku ada pesan - Mamat(aku), belajar rajin-rajin..nanti kerja senang , duit banyak,rumah besar,kereta mewah, bini solehah(hihihi)...yang paling penting JAGA IBU dan AYAH dengan sebaiknya.
Abang sayang IBU dan AYAH.
Sayang TOKWAN juga.
Hidup ni,semua orang nak sentiasa senang.So, motivasikanlah diri masing-masing.
Otak , minda yang ada perlu digunakan sebaiknya.
BERIMAN,BERILMU,BERAMAL.
semuanya akan terjadi dengan baik.
Sekian.


No comments:

Post a Comment