Wednesday 14 November 2012

Hijrah pada AKU

Sudah tiba masanya pada diriku berlaku penghijrahan.
Hijrah untuk mengislahkan diriku.
Setelah mengenang zaman lalu, banyak juga perkara yang agak merosakkan diri ini pernah aku lakukan.
Aku sedar aku hanya insan biasa.
TAK mampu untuk aku memberikan kebahagiaan sepenuhnya.
Aku pernah juga lakukan kesilapan.
Aku mahu.
Tenangkan jiwa yang agak kurang tenteram.
Sebelum aku pulang
Benarkanlah diri ini untuk berada di kawasan yang paling menenangkan jiwa aku.
Diri ini yang sentiasa memikirkan jiwa dan tubuh ini.
Aku sayang pada diri aku.
Maafkanlah aku wahai diriku yang biasa ini.
Aku akan cuba sedaya upaya untuk menjadi lebih baik.
Hijrah pada diri aku adalah perubahan kepada yang lebih baik.
BAIK pada semua.
Aku SAYANG diri ini. 

No comments:

Post a Comment